سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/11/5
7:16 ع



سلام دوستان، توی مضامین دینمون که نگاه می کنیم می بینیم از روز قیامت تعابیری شده مانند یوم الحسرة، (روز حسرت بر فرصتهای از دست رفته)، می گن آدم به قدری حسرت روزهای از دست رفته رو می خوره که حواسش نیست در حالی که پوست و گوشت دست و بدنشو می خوره، روزی که «مِثْقَالَ ذَرّةٍ شَرّاً یَرَهُ»!!!!!!!!! اولش آدم شوکه می شه، به خودش می گه من اون روز چطور فشارها و سختی ها رو تحمل کنم؟!!! غافل از این که دین ما دین رحمت  است، خودِ خدا برای رهایی از فشار و سختی آن روز ترفندهایی به ما آموزش داده است.
این حکایت رو ببینید:
بسیار سخت ‏گیر بود و عذر کسی را به راحتی نمی‏پذیرفت. یکی از دوستانش از سر دلسوزی به او گفت: «اگر در این دنیا سخت بگیری و بخشش نداشته باشی، خدا نیز چنین معامله ‏ای با تو خواهد کرد. اگر آسان بگیری و عذر دیگران را بپذیری، خدا نیز هنگام حسابرسی بر تو سهل و آسان می ‏گیرد و تو را مورد عفو و رحمت خود قرار می ‏دهد.»

او از شنیدن این سخن، تکانی خورد و به خود آمد. علاقه‏ مند شد که نزد پیامبر(ص) بیاید و درباره حسابرسی آسان از آن حضرت بپرسد.
پیامبر(ص) به آن مرد اجازه سؤال داد و او پرسش خود را مطرح کرد. پیامبر(ص) فرمود: «سه چیز در هر کس باشد، خداوند حساب او را آسان و او را به رحمتش وارد بهشت می‏کند.»
مرد، دوباره پرسید: «ای رسول خدا! آن سه چیز را نام ببرید.»
پیامبر(ص) فرمود: «عطا کنی به کسی که تو را محروم کرده و پیوند برقرار سازی با کسی که از تو بریده و عفو کنی کسی را که به تو ستم کرده است».


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ