سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/11/5
7:16 ع


تو دنیا دوستانی دایم که اگه امروز نگیرند، بالاخره یک روزی دست آدمو می گیرند و به هدفش نزدیکش می کنند

به نظر من دوست خوب دوستیه که توی سخت ترین شرایط، وقتی که دیگه تنهای تنهای تنهایی دستت رو بگیره و تو رو به بهترین هدفی که تو زندگیت داشتی برسونه.
راستی گفتم هدف، هدف ما از به دنیا اومدن و زندگی کردن چیه؟ کدوم دوست می تونه ما رو به این هدف نزدیک کنه؟

تصمیم گرفت به خدمت امام علی علیه ‏السلام برود. به سرعت به سمت مسجد رفت. می ‏دانست امام علیه ‏السلام در آن ساعت در مسجد مشغول عبادت است. به مسجد رسید و امام علیه ‏السلام را دید که در محراب به نماز ایستاده است. صبر کرد تا نماز او تمام شود. پس از نماز نزد ایشان رفت، سلام کرد و سؤالش را بیان کرد و از بهترین همنشینی پرسید. امام علی علیه ‏السلام فرمود: «هنگامی که انسان در آخرین روز عمر و اولین روز آخرت قرار می‏ گیرد، مال، فرزندان و اعمال او در برابرش مجسم می ‏شوند. سپس او نگاهی به اعمال خود می ‏کند و می ‏گوید: من نسبت به شما بی ‏اعتنا بودم. حال بگویید برایم چه خبری دارید؟
اعمال می ‏گویند: ما همنشین قبرت هستیم، تا روز رستاخیز در پیشگاه پروردگار حاضر شویم.»
سپس امام علیه ‏السلام فرمود: «اگر او از دوستان خدا باشد، اعمالش به صورت انسانی در می ‏آید که با زیباترین چهره و خوشبوترین عطرها و فاخرترین لباس‏ ها ظاهر می‏شود و می ‏گوید: «بشارت باد بر تو! به آرامش، نعمت و بهشت پر برکت خوش آمدی. قدمت را گرامی می ‏داریم در این هنگام، شخص سؤال می ‏کند: تو کیستی؟!
او جواب می ‏دهد: من اعمال صالح تو هستم که از دنیا به همراه تو به سوی بهشت می ‏روم.


منبع

  

89/11/5
7:16 ع



سلام دوستان، توی مضامین دینمون که نگاه می کنیم می بینیم از روز قیامت تعابیری شده مانند یوم الحسرة، (روز حسرت بر فرصتهای از دست رفته)، می گن آدم به قدری حسرت روزهای از دست رفته رو می خوره که حواسش نیست در حالی که پوست و گوشت دست و بدنشو می خوره، روزی که «مِثْقَالَ ذَرّةٍ شَرّاً یَرَهُ»!!!!!!!!! اولش آدم شوکه می شه، به خودش می گه من اون روز چطور فشارها و سختی ها رو تحمل کنم؟!!! غافل از این که دین ما دین رحمت  است، خودِ خدا برای رهایی از فشار و سختی آن روز ترفندهایی به ما آموزش داده است.
این حکایت رو ببینید:
بسیار سخت ‏گیر بود و عذر کسی را به راحتی نمی‏پذیرفت. یکی از دوستانش از سر دلسوزی به او گفت: «اگر در این دنیا سخت بگیری و بخشش نداشته باشی، خدا نیز چنین معامله ‏ای با تو خواهد کرد. اگر آسان بگیری و عذر دیگران را بپذیری، خدا نیز هنگام حسابرسی بر تو سهل و آسان می ‏گیرد و تو را مورد عفو و رحمت خود قرار می ‏دهد.»

او از شنیدن این سخن، تکانی خورد و به خود آمد. علاقه‏ مند شد که نزد پیامبر(ص) بیاید و درباره حسابرسی آسان از آن حضرت بپرسد.
پیامبر(ص) به آن مرد اجازه سؤال داد و او پرسش خود را مطرح کرد. پیامبر(ص) فرمود: «سه چیز در هر کس باشد، خداوند حساب او را آسان و او را به رحمتش وارد بهشت می‏کند.»
مرد، دوباره پرسید: «ای رسول خدا! آن سه چیز را نام ببرید.»
پیامبر(ص) فرمود: «عطا کنی به کسی که تو را محروم کرده و پیوند برقرار سازی با کسی که از تو بریده و عفو کنی کسی را که به تو ستم کرده است».

  

89/11/3
5:9 ع

آنچه که برای همه‌ی ما، برای همه‌ی بسیجیان عزیز، برای جوانها در هر نقطه‌ای از این عرصه‌ی عظیم که مشغول کار هستند، باید به عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از این سه عنصر: بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به اندازه. این سه عنصر را همیشه با یکدیگر توأم کنید و در نظر داشته باشید. این عناصر سه‌گانه باید برای ما شاخص باشد؛ بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به اندازه.



1) آنچه که راه را مشخص میکند، بصیرت است.
قدرت تحلیل باید پیدا کرد، قدرت تشخیص باید پیدا کرد...
امام - کسی که پدر همه‌ی این جریان بود، حق حیات به گردن جامعه و این حرکت عظیم داشت - فرمودند اگر من از اسلام جدا شوم، مردم از من رو برخواهند گرداند. شاخص، اسلام است؛ شاخص، اشخاص نیستند؛ این حرف امام (رضوان اللَّه علیه) است.

2) عنصر دوم، اخلاص است.شرط شهادت و شرط مجاهد فی‌سبیل‌اللَّه بودن این است که حرکت او فی‌سبیل‌اللَّه باشد، للَّه باشد؛ یعنی اخلاص داشته باشد...
انگیزه‌های شخصی، انگیزه‌های گروهی، انگیزه‌های فامیلی، رودربایستی‌های رفاقتی اگر در حرکت ما تأثیر گذاشت، این اخلاص را مشوب میکند، مشکل درست میکند. بی‌اخلاصی، یک جائی خودش را نشان خواهد داد.
3) عنصر سوم، عمل بهنگام و به اندازه است.
لحظه‌ها را باید شناخت. اگر چنانچه انسان وقت‌شناس نباشد، نداند کدام کار را در کجا باید انجام داد، ممکن است خطاهای بزرگی از انسان سر بزند...
تلاش فکری، تلاش علمی، تلاش سیاسی، تلاش اجتماعی؛ همه‌ی اینها وقتی برای خدا و برای انجام وظیفه باشد، مجاهدت و جهاد فی‌سبیل‌اللَّه است... در همه‌ی اینها باید آن خط روشن و صحیح را در نظر گرفت؛ یعنی خط انقلاب، خط حفظ نظام، خط احیای دین.

...اگر بخواهیم این سه عنصر را تأمین کنیم، باید در درون خودمان با خودمان مجاهدت کنیم؛ یعنی جهاد اکبر. جهاد با نفس تلاشی است که امروز همه‌ی ما به آن احتیاج داریم.
(بیانات رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از بسیجیان استان قم‌ 2-8-1389)

  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ