سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/11/5
7:16 ع


تو دنیا دوستانی دایم که اگه امروز نگیرند، بالاخره یک روزی دست آدمو می گیرند و به هدفش نزدیکش می کنند

به نظر من دوست خوب دوستیه که توی سخت ترین شرایط، وقتی که دیگه تنهای تنهای تنهایی دستت رو بگیره و تو رو به بهترین هدفی که تو زندگیت داشتی برسونه.
راستی گفتم هدف، هدف ما از به دنیا اومدن و زندگی کردن چیه؟ کدوم دوست می تونه ما رو به این هدف نزدیک کنه؟

تصمیم گرفت به خدمت امام علی علیه ‏السلام برود. به سرعت به سمت مسجد رفت. می ‏دانست امام علیه ‏السلام در آن ساعت در مسجد مشغول عبادت است. به مسجد رسید و امام علیه ‏السلام را دید که در محراب به نماز ایستاده است. صبر کرد تا نماز او تمام شود. پس از نماز نزد ایشان رفت، سلام کرد و سؤالش را بیان کرد و از بهترین همنشینی پرسید. امام علی علیه ‏السلام فرمود: «هنگامی که انسان در آخرین روز عمر و اولین روز آخرت قرار می‏ گیرد، مال، فرزندان و اعمال او در برابرش مجسم می ‏شوند. سپس او نگاهی به اعمال خود می ‏کند و می ‏گوید: من نسبت به شما بی ‏اعتنا بودم. حال بگویید برایم چه خبری دارید؟
اعمال می ‏گویند: ما همنشین قبرت هستیم، تا روز رستاخیز در پیشگاه پروردگار حاضر شویم.»
سپس امام علیه ‏السلام فرمود: «اگر او از دوستان خدا باشد، اعمالش به صورت انسانی در می ‏آید که با زیباترین چهره و خوشبوترین عطرها و فاخرترین لباس‏ ها ظاهر می‏شود و می ‏گوید: «بشارت باد بر تو! به آرامش، نعمت و بهشت پر برکت خوش آمدی. قدمت را گرامی می ‏داریم در این هنگام، شخص سؤال می ‏کند: تو کیستی؟!
او جواب می ‏دهد: من اعمال صالح تو هستم که از دنیا به همراه تو به سوی بهشت می ‏روم.


منبع


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ